2010-12-07

Dětský šátek

Šimča si vloni pořád zkoušel moji čepici, která ležela na botníku. Letos ji "zabavil" úplně. Chybělo něco na krk, vyhrál to šátek... Popis na čepici najdete zde

Velikost: na fotce 2,5 roku,  rozměry šátku níže
Materiál: Mirasol Hacho -100% ručně barvená merino vlna,  
               barva: Tutti Frutti 300
               délka návinu: 50g/125m/137yds
Spotřeba: 50 g
Jehlice č. 4,5

Vroubkový vzor: líc i rub hladce 
Vroubkový okraj: Pleteme hladce i poslední krajové oko, toto oko na začátku další řady sejmeme tak, že ho naberme na pravou jehlici směrem zprava doleva, přízi vedeme vzadu.


POSTUP
Začneme na 3 oka. Pleteme vroubkovým vzorem s vroubkovým okrajem. V každé řadě před posledním (krajovým) okem přidáme jedno oko nahozením. V další řadě toto oko upleteme anglicky (tj. hladce za zadní niť). Při délce boční strany 32cm viz schéma níže, přidáme na každé straně 25 ok. Upleteme ještě 6 řad, přičemž stále přidáváme jedno oko před posledním okem. Uzavřeme všechna oka.


ROZMĚRY ŠÁTKU 



Jsem nakonec ráda, že Šímovi ta čepice padne. Nějakou novou potřeboval. Já sic jsem ji ráda a hodně nosila první rok, když jsem rázovala se Šimčou v kočáře, vloni už to bylo jen zřídka. Jednak  jsem se díky Val nevešla do bundy, ke které jsem si ji pletla a pak jsem vloni měla krátké vlasy a z téhle čepice jsem měla vždycky pořádného spliha. No a nějak mi začalo vadit, že ji mám jen do půlky uší. 

Žádné komentáře: